?כמה עולה התקנה של עמדת טעינה ביתית

         

עלות של יחידת עמדת טעינה היא 1,500 ש"ח ומעלה בהתאם לדגם. בנוסף ישנה גם העלות של ההתקנה עצמה, וגם היא משתנה בהתאם למורכבות ההתקנה, המרחק מאספקת החשמל המרכזית, שימוש בכבלים נוספים ועוד.

באופן כללי מחיר התקנה של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי לרוב נע בטווח שבין 3,000 ש"ח ל- 5,500 ש"ח. ישנם מקרים בהם המחיר יכול להיות נמוך יותר (באזור ה- 1,000 ש"ח) במידה וישנה גישה נוחה לתשתית החשמל, וכאשר החניה של הרכב נמצאת במרחק של 3-4 מטרים משם.

במידה ויש צורך לפרוס תשתית נוספת של כבלים להעברת חשמל, אז מדובר בעלות נוספת של בין 25 ל- 50 ש"ח לכל מטר של כבל חשמל. העלות משתנה בהתאם לסוג הכבל אשר מותאם לפי עוצמת הזרם החשמלי הנדרש. לדוגמא אם מדובר בהתקנת עמדה במרחק של 50 מטר מנקודת החשמל, כאשר ישנו גם צורך לבצע חציבה ולהעביר כבלים, במקרה כזה העלות של ההתקנה היא בסביבות ה- 6,000 או 7,000 ש"ח לא כולל העלות של העמדה.

כדי לבצע הערכה מדויקת ולתת הצעת מחיר מסודרת, ראשית מגיע מתקין מוסמך אשר בוחן את השטח והמיקום המיועד. לאחר שהבין את היקף העבודה, המתקין נותן לכם את הצעת מחיר. במהלך התקנת נקודת הטעינה לרכב, המתקין דואג לשים מפסק בלוח החשמל, למתוח קו חשמל ישירות לחניית הרכב החשמלי, ולבצע התקנה של שקע ומפסק הגנה שעומדים בכל הדרישות.